У Патріархії застерігають протодиякона Андрія Кураєва

«Церковний суд працює, справи розглядалися, рішення приймалися (в основному це були апеляції кліриків, в більшості випадків задоволені, на покарання, накладені в єпархіях ). Церковний суд розглядає справи на підставі заяв, написаних на ім’я архієрея ( в єпархіях ) або патріарха ( на загальноцерковному рівні ) », — наисав у« Фейсбуці »заступник керуючого справами патріархії архімандрит Савва ( Тутунов ), передає Інтерфакс- Релігія .

Як повідомлялося, в кінці 2013 року протодиякон А. Кураєв, автор популярного блогу, був звільнений з Московської духовної академії за « епатажні висловлювання» в блозі і ЗМІ. Нещодавно у своєму інтернет — журналі він розгорнув дискусію на тему « блакитного лобі» в Руській Церкві, приводячи анонімні свідчення про ряд гомосексуалістів — єпископів.

Один із останніх записів протодиякона присвячена темі церковного суду, який, на думку автора, не здатний захистити мирян, в тому числі у випадках сексуальних домагань з боку духовенства.

«Те, що зараз відбувається, нагадує мені розповіді про цькування в радянських газетах: « Він такий -сякий, зрадник , педофіл , злодій , контрреволюційник ». І найсправедливіший радянський суд не міг ігнорувати викривальний глас трудящих. Вибачте, але час публічних доносів, як мені здавалося, минув. А вже в Церкві його й поготів не було », — написав з цього приводу архімандрит Сава.

За словами священика, є «нормальні церковно — правові структури».

«І так, на жаль , церковно- правове розгляд справ вимагає доказів, формальні вимоги до яких визначені, зокрема , правилами святих апостолів 74 і 75. І навіть якщо ми дуже-дуже впевнені в чиєїсь вини, треба її довести. Ми, вибачте, не в Надзвичайної комісії працюємо », — додав він.

В інтерв’ю кореспондентові «Інтерфакс- Релігія» представник патріархії пояснив, що правило 75 «відноситься, якщо завгодно, до «процесуального кодексу» церковно-судової системи». Воно визначає, що звинувачення на єпископа може бути прийнято до розгляду церковним судом лише в тому випадку, якщо свідками виступають як мінімум два чи три свідки.

Правило відсилає до Євангелія , в якому сказано: «На устах двох або трьох свідків твердо стане всяке слово». Найавторитетніший для Православної церкви коментатор стародавнього канонічного права єпископ Никодим ( Мілаш) з приводу цього правила уточнює, що ці два або три свідки повинні робити «однакову заяву», нагадав архімандрит Сава.

У свою чергу глава синодального Інформаційного відділу Володимир Легойда відгукнувся на критику протодиякона на адресу церковного суду наступним чином: «Коли Вас на вулиці грабують, Ви йдете в поліцію , а не пишете в блозі. Потім людину шукають і, піймавши, ведуть до суду, який вирішує, він пограбував чи ні. Все інше — розмови і порушення презумпції невинуватості».

На його думку, «потрібна жорстка правова процедура — все інше дуже небезпечно».

«Навіть в праві є поняття «судової помилки». «Блогові помилки» — зустрічаємо на кожному кроці, — підкреслив В. Легойда , додавши , що за останні кілька днів у зв’язку із заявами протодиякона Андрія Кураєва «стількох людей облили брудом, що диву даєшся».

Похожие записи

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Заполните поле
Заполните поле
Пожалуйста, введите корректный адрес email.
Вы должны согласиться с условиями для продолжения

Меню